AB Konseyi, çelik sektörünü küresel kapasite fazlasına karşı korumak amacıyla ithalat kotalarını yaklaşık yüzde 47 azaltırken kota aşımına uygulanan gümrük vergisini yüzde 25'ten yüzde 50'ye yükseltti; düzenleme 1 Temmuz'da yürürlüğe girecek.
Gümrüksüz çelik ithalatı yılda 18,3 milyon tonla sınırlandırılacak. Çeliğin menşeinin ilk eritildiği ve döküldüğü yere göre belirleneceği "eritme ve dökme" kuralı da getirildi. ABD'nin yüzde 50'lik gümrük vergisi ve ucuz ithal ürünlerin baskısıyla AB çelik üreticileri şu an yalnızca yüzde 65 kapasiteyle faaliyet gösteriyor; yeni önlemlerle kapasite kullanımının yüzde 80'e çıkarılması hedefleniyor. Sektör AB'de 300 bin kişiye doğrudan, 2,5 milyon kişiye dolaylı istihdam sağlıyor.
