Spot altın üst üste dördüncü seansta da geriledi; yüzde 0,8 düşüşle ons başına 4.613 dolara inerek 6 Mayıs'tan bu yana en düşük seviyeyi gördü ve haftalık kaybı yüzde 2,1'e ulaştı.
KCM Trade analisti Waterer, "Altın her taraftan baskı görüyor; yükselen petrol enflasyonu gündemin merkezine taşıdı, tahvil getirileri ve dolar yukarı iterken faiz indirimi beklentileri zayıflıyor" dedi. Dolar endeksi bu hafta yüzde 1'in üzerinde yükselerek altını diğer para birimi kullanıcıları için pahalılaştırdı. Brent petrol Hürmüz'ün kapalı kalmasıyla bu hafta yüzde 5,5 yükselerek 106 doların üzerine çıktı. Altın savaşın başladığı Şubat sonundan bu yana yaklaşık yüzde 13 değer kaybetti. Gümüş yüzde 3,1 düşüşle 80,93 dolara, platin yüzde 1,7 kayıpla 2.021,75 dolara, paladyum ise yüzde 0,9 gerileyerek 1.423,75 dolara indi.
