Londra Metal Borsası'nda alüminyum ton başına 3.734 dolara çıkarak Mart 2022'den bu yana en yüksek seviyeyi gördü; savaşın başlamasından bu yana artış yüzde 18'i aştı.
Hürmüz Boğazı'nın kapanmasıyla Katar, Bahreyn ve BAE'nin yıllık toplam 6,2 milyon ton civarındaki alüminyum üretimi ve ihracatı risk altında; bu üç ülkenin Hürmüz üzerinden alüminyum ihracatının payı yüzde 80. BAE'de EGA'ya ait Et-Tavila tesisinin İran saldırılarında zarar görmesi de arz endişelerini artırdı. Savaş öncesinde de mevcut olan küresel arz sıkıntısının çatışmayla birlikte daha da derinleştiği belirtiliyor. Bu gelişmeler Hürmüz Boğazı'nın petrol ve doğalgaz dışında hammadde piyasaları açısından da ne denli kritik olduğunu bir kez daha ortaya koydu. Otomobil, uçak ve inşaat malzemeleri üretiminde kullanılan alüminyumda Çin'in süregelen talebi de piyasadaki hareketliliği artırıyor.
