İran Silahlı Kuvvetleri'nin savaşı yürüten birimi Hatemu'l Enbiya Karargahı, ABD'nin bölgeye saldırı düzenlemesinin ardından Hürmüz Boğazı'nın "petrol tankerleri ve ticari gemiler dahil her türlü gemiye" kapatıldığını ilan etti.
Bildiride "her türlü geçişe müdahale edileceği" vurgulandı. İran Devrim Muhafızları Ordusu hemen ardından boğazdan "yasa dışı yollarla geçmeye çalışan iki gemiyi vurduğunu" açıkladı. Kapatma kararı, CENTCOM'un Trump'ın talimatıyla İran'daki çok sayıda hedefe yönelik saldırı düzenlemesinin ardından geldi.
