İran Meclisi Ulusal Güvenlik Komisyonu Başkanı Azizi, Hürmüz Boğazı'nın yalnızca İran ile iş birliği yapan taraflara açık olacağını ve geçişler için ücret tahsil edileceğini duyurdu.
Azizi, yakında açıklanacak mekanizmanın "İran'ın ulusal egemenliği ve uluslararası ticaret güvenliğinin garanti altına alınması" çerçevesinde hazırlandığını belirtti. Belirlenen güzergahtan yalnızca ticari gemiler ve İran ile iş birliği yapan tarafların yararlanabileceğini vurgulayan Azizi, ABD'nin "Özgürlük Projesi" operatörlerinin bu rotaya kapalı kalacağını da açıkladı. İran Meclisi'nin savaş sonrasında boğaz geçişleri için ücret alınmasını öngören yasa tasarısı hazırladığı, lider Hamaney'in de "yeni yönetim planı" uygulanacağını açıkladığı hatırlatılıyor.
