İran Dışişleri Bakanı Erakçi, ABD ile iletişimin kesilmediğini ancak müzakere sürecinde "somut bir ilerleme kaydedilmediğini" açıkladı.
Müzakere masasına dönmenin Lübnan'daki savaşın sona erdirilmesine ve İran halkının haklarının güvence altına alınmasına bağlı olduğunu belirten Erakçi, Pakistan Başbakanı Şerif'ten ateşkes metnine "Lübnan" adının eklenmesini talep ettiğini ve bunu gerçekleştirdiklerini aktardı. "İsrail'in Beyrut saldırılarının devam etmesi halinde İsrail içindeki hedefleri vurmaya tamamen hazır" olduklarını vurgulayan Erakçi, ABD'nin "koşulsuz teslimiyet" istediğini ancak bu durumun gerçekleşmeyeceğini belirtti. "Askeri durumumuz savaş başlamadan önceki halinden daha iyi" ve "savaşın sonu düşmanın elinde değildir" ifadelerini kullanan Erakçi, Trump'ın "rasyonel" hareket etmesi durumunda savaşa geri dönülmeyeceğini de ekledi.
