İran Devrim Muhafızları Deniz Kuvvetleri, ABD'nin tehditlerinin etkisiz hale getirilmesinin ardından "yeni prosedürlerle" Hürmüz Boğazı'ndan güvenli ve sürekli geçişin sağlanacağını duyurdu.
Açıklamada boğaz çevresinde bekleyen gemilerin kaptan ve armatörlerine "İran'ın kurallarına uygun davrandıkları" için teşekkür edildi. Savaş süresince İran, izinsiz geçmeye çalışan gemileri füze ve dronelarla vurmuştu. İran'ın yeni düzende geçiş ücreti alınmasını öngören bir yasa tasarısı hazırladığı, lider Hamaney'in de boğazda "yeni yönetim planı"uygulanacağını açıkladığı hatırlatılıyor. Bu tablo, geçişlerin yeniden başlamasının İran'ın boğaz üzerindeki kontrolünü fiilen tanıyan koşullara bağlandığına işaret ediyor.
