Trump, İran ile savaşı sona erdirmeyi ve Hürmüz Boğazı'nın yeniden açılmasını öngören geçici anlaşmayı Versay Sarayı'nda imzaladı; mutabakat zaptı artık yürürlükte.
Anlaşma ilk olarak Pazar günü Başkan Yardımcısı Vance ve İran Meclis Başkanı Kalibaf tarafından dijital olarak imzalanmış, ardından Çarşamba günü Trump ve İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan da belgeyi imzaladı. Anlaşma kapsamında Hürmüz Boğazı'nın hızla yeniden açılması ve İran petrolü için yaptırım muafiyetlerinin hemen uygulanması öngörülürken nükleer konular ilerleyen görüşmelere bırakıldı. İran'ın boğazı yeniden açmak için gerekli adımları atmaya başlayıp başlamadığı henüz netlik kazanmadı.
Anlaşma ABD içinde de tartışma yarattı: Senatör Cruz "teokratik delilere milyarlarca dolar vermek iyi bir fikir değil" derken Trump'ın yakın müttefiki Senatör Graham anlaşmanın "beğenmediği kısımları" olduğunu kabul etti ve İran'ın nükleer programında kesin anlaşmaya varılabileceğinden şüphe duyduğunu belirtti.
