Enerji Bakanı Bayraktar, Londra'daki Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu'nda 2035'e kadarki enerji dönüşüm hedeflerini gerçekleştirmek için 200 milyar dolar yatırıma ihtiyaç duyulduğunu açıkladı.
Temel hedefler: Rüzgar ve güneşte 120 GW kapasiteye ulaşmak için yıllık 8-10 GW devreye alınması; yenilenebilir enerjinin elektrik üretimindeki payının yüzde 70'e çıkarılması; 2050'ye kadar Akkuyu'ya ek olarak Sinop ve Trakya santralleriyle 20 GW nükleer kapasiteye ulaşılması ve nükleerin payının yüzde 15'e çıkarılması. Altyapı tarafında iletim, dağıtım ve şebeke için 80 milyar dolar ayrıca yatırım planlanıyor. Sakarya Gaz Sahası'ndaki üretim bu yıl sonu ikiye, 2028'de dört katına çıkacak; 17 milyon hanenin gaz ihtiyacını karşılayacak. 2020'de Beylikova'da keşfedilen dünyanın en büyük nadir toprak elementi rezervlerinden biri de geliştirme aşamasında. Bayraktar, Hürmüz krizi ışığında Irak-Türkiye boru hattının Basra'ya uzatılmasını ve Suudi Arabistan-Ürdün-Suriye-Türkiye mega enterkonnekte hattını önerdiklerini de paylaştı.