Japonya Merkez Bankası, politika faizini beklentilere paralel olarak yüzde 0,75'ten yüzde 1'e yükseltti; bu 1995'ten bu yana en yüksek faiz seviyesi.
Karar 7'ye karşı 1 oyla alındı; tek muhalefet oyu sabit tutulması yönünde kullanıldı. Faiz artırımı zayıf yen ve İran savaşı kaynaklı enerji maliyetlerinin körüklediği enflasyon ortamında geldi. Kararın ardından Nikkei 225 yüzde 0,46yükselirken yen dolar karşısında 160,22'ye güçlendi; 10 yıllık JGB getirisi ise 3 baz puan artışla yüzde 2,615'e çıktı. BOJ ayrıca devlet tahvili alımlarını her çeyrekte 200 milyar yen azaltmayı sürdüreceğini ve Nisan 2027'den itibaren aylık 2 trilyon yen sabit alıma geçeceğini açıkladı.
