Cumhurbaşkanı Erdoğan, BM Genel Sekreteri Guterres, İngiltere Başbakanı Starmer ve Katar, ABD-İran çerçeve anlaşmasını memnuniyetle karşılayarak açıklamalar yaptı.
Erdoğan, anlaşmayı "bölgede sulh-u sükunun hakim kılınması adına önemli bir gelişme" olarak nitelendirirken imzaya kadar "gerilimi tırmandıracak söylem ve tahriklerden kaçınılması" çağrısında bulundu; Pakistan, Katar ve Suudi Arabistan'a teşekkür etti. BM Genel Sekreteri Guterres, anlaşmanın "barışçıl çözüm yolunda kritik bir adım" olduğunu belirterek arabuluculuk sürecinde Pakistan, Katar, Mısır, Suudi Arabistan ve Türkiye'ye takdirlerini iletti. İngiltere Başbakanı Starmer, artık "Hürmüz Boğazı'nın yeniden açılması ve kalıcı olarak açık kalmasına" odaklanmak gerektiğini vurgulayarak gerekirse Hürmüz'de görev yapmaya hazır olduklarını açıkladı. Katar ise mutabakatın "kalıcı barışın güçlendirilmesi ve küresel ekonomik büyümenin desteklenmesi" açısından önemli bir adım olduğunu bildirdi.