Trump, ticari petrol tankerlerinin Hürmüz Boğazı'ndan geçiş yapmaya başladığını açıkladı; mutabakat zaptının 19 Haziran'da İsviçre'de imzalanması planlanıyor.
İran tarafından sızdırılan bilgilere göre mutabakat metninde son aşamada önemli değişiklikler yapıldı: Hürmüz Boğazı üzerindeki İran-Umman egemenliği açık ve kesin ifadelerle metne eklendi. "Denizcilik hizmetleri" ifadesinin kullanılması ABD'nin İran'ın ücret tahsil etme hakkını kabul ettiği şeklinde yorumlanıyor; İran'a ise 60 günlük ücretsiz geçiş muafiyeti tanındığı öne sürülüyor. İran'ın güvenlik, çevre koruma ve sigorta hizmetleri sunarak boğazdan geçen gemilerden gelir elde etmeyi planladığı da aktarıldı. Bu iddialar, ABD'nin daha önce ısrarla karşı çıktığı geçiş ücreti meselesinde önemli bir taviz verdiğine işaret ediyor.
