ABD-İran anlaşmasının ardından Hürmüz Boğazı'ndaki petrol taşımacılığının yeniden normale dönmesiyle Brent petrol 79 dolara, WTI ise 75 dolara geriledi; Brent'in haftalık kaybı yaklaşık yüzde 9'a ulaştı.
Perşembe günü yaklaşık 10 milyon varil petrol taşıyan tankerler boğazdan çıkış yaptı; aralarında savaşın başından bu yana ilk kez Suudi Arabistan'a ait tankerler de yer aldı. CENTCOM İran limanlarına yönelik deniz ablukasının kaldırıldığını duyururken Kuveyt de üretimini yeniden artıracağını açıkladı. JMIC, mayın riskinden kaçınmak için Umman kıyılarına yakın rotaları tavsiye etti. Analistler ise kuyuların yeniden devreye alınması, altyapı onarımı ve mayın temizleme faaliyetleri nedeniyle tam normalleşmenin kolay olmayabileceğini vurguluyor. Cuma günkü İsviçre Burgenstock görüşmelerinin gerçekleşmeyeceği de ayrıca duyuruldu.
