İran, güney limanlarındaki ticari gemi trafiğinin Pazartesi'den bu yana normale döndüğünü açıkladı; tahıl ve temel ihtiyaç maddesi taşıyan üç büyük gemi limanlara sorunsuz giriş yaparken iki ham petrol tankeri de yüklemesini tamamlayarak hareket etti.
Bununla birlikte Tahran, Hürmüz Boğazı'nın hâlâ İran Silahlı Kuvvetleri'nin gözetim ve denetimi altında olduğunu vurguladı. Bölgeden geçecek ticari gemilerin İranlı otoritelerle tam koordinasyon içinde hareket etme zorunluluğu da geçerliliğini koruyor.
